torsdag den 25. september 2014

En normal dag som exchanges student i Toronto

Tiden flyver og jeg har allerede haft de første 3 ugers undervisning. Det er slet ikke til at forstå! Hverdagen er ved at melde sig og der er så småt ved at komme rutiner i min hverdag. Men hvad kendetegner så hverdagen i Toronto som exchanges student? Et du har helt sikkert i løbet af dagen snakket med mindst 5 forskellige nationaliteter. Det sker både os exchanges student imellem, men også blandt eleverne i mine kurser er der rigtig mange, som ikke er canadier. Det er virkelig fedt og jeg har aldrig før fået sat verden, Danmark og mit liv så meget i perspektiv, som jeg gør disse dage. Billedet nedenfor viser et del af exchanges studerende til et international måltid, hvor vi kom med en ret fra vores eget land. Jeg medbragt flødekartofler.

Bare på dette billeder er der 7 forskellige lande repræsenteret.

Den næste ting jeg vil  sige er kendetegnede er at du aldrig ved hvad dagen vil bringe. I dag havde jeg ingen planer efter undervisningen var færdig halv 3. Hvad jeg endt med at lave var dette:

Blue Jays vs. Seattle Mariners

Med disse fantastiske mennesker


I Rogers Center

Som er GIGANTISK

Men med en flot udsigt.

Som sagt havde jeg ingen planer da jeg stod op, men faldt i snak med Evelina (Blondinen på billedet) og hun skulle ud at se baseball med nogen af de andre, hvilket jeg så endt med at joine. Bagefter tog vi ud og fik en drink og er først lige kommet hjem her halv 12.  Så du ved aldrig hvor du ender eller hvornår du kommer hjem igen, men jeg elsker det! Jeg elsker byen og alt det der sker i den. 

En tredje ting er at du helt sikkert her lært noget nyt om et eller andet land i verden. I dag har jeg for eksempel lært at man i Tyskland kan få penge for ikke at have sine børn i børnehave og at Belgien og Tyskland ikke har den samme definition af hvad der er øl. Det bliver spændende at se hvad jeg lærer i morgen! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar