torsdag den 28. august 2014

Toronto og det sidste af vores tur sammen

Jeg har nu siddet i Danmark den sidste uge og det er godt nok mærkeligt at være hjemme uden Majbritt. Dette indlæg er det sidste fra min side for denne gang og i det vil jeg fortællle om de sidste par dage

Efter at vi havde set de fantastiske vandfald der udgør Niagara Falls, blev det tid til at vi tog til vores sidste stop, Toronto. Toronto er nogen gange kendt som Canadas New York, blandt andet pga de mange optagelser der foregår her fordi det er billigere end det reelle New York. Det var dog ikke helt den samme fornemmelse af byen jeg fik som jeg fik af New York.


Selvom den nu også har en ret flot Skyline

En af de ting vi nærmest skulle nu når vi var turister i byen var at tage i CN tårnet, Torontos højeste bygning og for nogen år siden også en af de højeste i verden. Her valgte vi dog i stedet for den traditionelle tur at tage i deres restaurant, her roterer siddepladserne rundt om tårnet så man, imens man nyder sin "Tvungne" treretters menu kommer hele vejen rundt om tårnet og ser udsigten fra alle vinkler, og sikke da en udsigt.



Bedst var den ud over søen.


Men byen var nu heller ikke helt værst fra oven

Efter turen i tårnet gik vi og hyggede lidt mens vi udvidede vores kendskab til byen.


Om aftenen tog vi på en lille spøjs restaurant som jeg havde fundet på Tripadvisor. Videoen herunder handler også om stedet.
At komme ind på restauranten er en oplevelse i sig selv. Man bliver modtaget af hele staben der råber velkommen på Japansk og nærmest under hele måltidet bliver der råbt rundt i rummet fra kokke til tjenere, med bestillinger eller nye velkomster, en ret anderledes oplevelse som man (hvis man er mig) virkelig nyder og syntes er sjov hele vejen igennem. Samtidig er det rigtig god mad.

Her en nudelret med krydderrogn

Efter vores aftenmåltid tog vi ud på en ø der ligger ud for Toronto, denne ø er en af byens parker og herfra får man et fantastisk glimt ind over byen, vi sejlede derfra efter mørkets frembrud, og sikke et syn.


Her slutter mine oplevelser fra vores meget lange ferie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar