torsdag den 11. december 2014

11.december

I dag er er der kun 11 dage til jeg flyver hjem. Det føles lidt mærkeligt og surrealistisk, især når jeg kigger på billederne fra 11 uge og føler det var igår. I 11 uge var jeg på en forlænget weekend i Montreal, hvilket var rigtig rigtig fedt. Jeg udforskede også Little India, som en af Torontos mange etniske kvarterer. Som I kan se bliver jeg dårligere og dårligere til at begrænse mit antal af billeder, hvilket nok er et tegn på jeg ikke har været helt god nok til at vise jeg hvad jeg har gået og lavet.     

Som nævnt tidligere er det ikke fordi man får et decideret kulturchok, når man kommer til Canada. Der er dog stadig ting der er anderledes og kan få smilet frem, som for eksempel af canadier har en meget ordentlig køkultur. De står ligefrem i kø, når de venter på bussen istedet for bare stå i en klump og vente som vi gør derhjemme. 

Detter er York Lanes, hvilket nærmest er et helt lille mall/by, der har alt. Der er læger, banker, restauranter, en lille købmand, en bogbutik og meget meget mere. Det var helt klart noget vi godt kunne bruge en mindre målestok derhjemme på AAU. York University er trods alt kun dobbelt så stor som AAU, så AAU burde også kunne præstere en ordentlig cafe. 

Her et lille sjovt billede i Little India. Little India er efter min mening en af de mest interessante etniske kvarterer, fordi de i modsætning til mange andre ikke bare er restauranter, men også tøjbutikker, smykker butikker med mere med Indiske varer. 

Så er vi i Montreal,der i højere grad end Toronto byder på byggeri af ældre dato. På billedet kan i se en af de lidt mere anderledes bygninger fra McGill University og i hjørnet kan i se min ven Martin med hans paraply. Det regnede nemlig helt vildt den dag. 

Montreal har selvfølgelig ligesom alle andre byer noget bykunst. Denne skulpturer minder mig af en eller anden grund g nogen af de skulpturer man kan se hjemme i Holstebro, især den mellem Nørreport centret og Stationen.

Dagens fraklip er dette mislykkede panorama billede udover Montreal og St. Lawrence floden fra en af byens mange broer. Jeg synes dog alligevel bileder er meget pænt på trods af de mislykkede skæringer.


Og så lige et egern mere! Jeg har vidst nævnt det et par gange, men her er sindsyg mange egern i forhold til derhjemme og i Montreal var der endnu flere end i Toronto. Så jeg kunne ikke dy mig for at tage nogle billeder af dem, da jeg gik igennem en af parkerne.

Dette er et billede af en lille fest en gruppe mennesker havde ved en af byens monumenter. Jeg aner ikke om det var en spontan eller planlagt fest, men det var nu meget hyggeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar