lørdag den 20. december 2014

20.december

Så er det ved at gå mod enden. Der er 4 dage til juleaften og i julekalenderen er vi nået til min sidste hele uge i Toronto. Det er så føles så urealistisk at det hele snart er ved at være slut. Jeg tror ikke helt jeg forstår det før jeg sidder på flyet mod København. Det har været en helt fantastisk oplevelse at være afsted og jeg vil anbefale det til ALLE! Tag springet! Ja det kan være hårdt og selvfølgelig kan man godt komme til savne dem derhjemme og leverpostej og rugbrød, men det er det hele værd! Min sidste hele uge i Toronto blev brugt på at få set det sidst og få sagt farvel til nogle af alle de skønne mennesker jeg har mødt i Toronto eller som Tove siger " Det er ikke farvel, det er SEE YOU SOON".

En af tingene på min to do liste var at se Royal Ontario Museum, der er byens største museum. Et rigtig fint museum, der dog ikke helt ved om det vil være en naturhistorisk museum eller et normalt historisk museum. 

Jeg tænkt det var på tide med et billede af mig også, så her har I mig i Dinosaurer afdelingen. 


Verdens længste gade også bedre kendt, som Young Street. En af hovedgaderne i Toronto.

Der måske nogen af jeg der har lagt mærke til at kvaliteten på mine billeder er faldet lidt på det sidste, hvilket dette billed er et godt eksempel på. Årsagen er at skærmen på mit kamera er gået i stykker, så jeg tager lidt billeder i blinde. Så da jeg ville forevige Tove og Martin, mens de var i gang med at studere blev billederne af en eller anden grund ikke skarpe, men det vidst jeg først da jeg kom hjem og fik overført dem til min computer.

Det eneste billede fra biblioteket der blev klart. York University er i modsætning til AAU indrettet til individuelt studiearbejde, så der er studiepladser overalt, hvor man kan sidde alene og arbejde og hvor der ikke må snakkes. 

Endnu et hverdagsbillede af  den gade jeg gå på hver gang jeg skal op til metroen.

Her har vi mit kryds, hvor der altid er biler! Selv når jeg kommer hjem med den sidste metro lidt i 2.

En de ting jeg har gjort lidt for lidt i Toronto er at spise på alle de etniske restauranter der er i byen og som vi ikke rigtig har derhjemme, så om lørdagen tog jeg ud og fejrede min juleferie med en god portion etiopisk mad og MUMS! det er altså lækkert.

Og så skulle Caroline og jeg lige nå et smut på Hansen´s det danske bageri inden det var for sent.

Hvor Caroline gik helt i ekstase over de danske varer!


Om aften gik vi ud og spiste Sushi

Hvorefter vi tog Goodbye Party, hvor der så var endnu mere at spise.



Nowrin der holdt fester bor sammen med en gruppe nørder, der havde fundet på at bygge en cocktail maskine. Den lavede nu ikke særlig gode cocktails, men den så sjov ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar