fredag den 12. december 2014

12.december

Nu er vi halvejs til juleaften! og samtidig nået til uge 12. Denne uge var yderste begivenhedsrig. Mandag var jeg forsat i Montreal, hvor jeg tog hjem sidst på eftermiddag. Tirsdag aften hentede jeg mine forældre i lufthavnen og torsdag fløj vi til Moncton i New Brunswick, hvor vi tilbragt hele weekenden i de atlantiske provinser New Brunswick, Prince Edward Island og Nova Scotia. Det var en helt fantastisk uge nok en af de bedste jeg har haft her.

Jeg har taget det her billede, fordi der sket noget ret usædvanligt, nemlig at min mor er den der køre bilen. Hvorfor er en lang historie, men kan i hvert fald sige hun ikke var verdens mester i automate gear. 

På havnen i Charlottetown var der det her kæmpe cruisesskib jeg som vidst nok primært havde en masse japansk turister med. Det var en hvert fald den gruppe turister, der var størst, mens vi var der. Årsagen til dette er at Anne for Grønnebakken er en klassiker i Japan og en del af deres pensum i skolen. 

På havnen i Charlottetown var der også denne isbutik med Cows is, hvilket er en ganske udmærket is med en hel dele sødt merchandise.

På byens gamle katedral var der også den her lidt anderledes udsmykning, der minder mig lidt om en pirat ved ikke helt hvorfor.

Som tidligere nævnt på bloggen er Prince Edward Island kendt for sin røde jord, hvilket giver deres strande et helt specielt udseende.

Charlottetown fra broen. Billedet viser meget godt, hvordan byen er et mix af nyt og gammelt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar